GEBELİK VE ASTIM

GEBELİK VE ASTIM

HAMİLELİK VE ASTIM
Astım gebelikte en sık görülen hastalıklardan biridir. Yaklaşık olarak tüm gebeliklerin %1-4’ ünde astım görülmektedir. Gebelikte kontrol altında tutulamayan astım hem anne hem bebek için problemlere yol açabilir. Bu durumun en sık sebebi anne adaylarının ilaç yan etkilerinden korkarak ilaç kullanımını bırakmalarıdır.

Gebeliklerin yaklaşık olarak üçte birinde astım gebelik öncesine göre daha şiddetli seyreder, üçte birinde daha hafif seyreder ve diğer üçte bir hastada da pek değişiklik göstermez.

Astım hastası bir kadın anne olmaya karar verdikten sonra bir göğüs hastalıkları uzmanı tarafından değerlendirilmeli ve solunum fonksiyon testleri gebelik oluşmadan önce normal düzeye getirilmelidir. Gebelik süresince hem astım hem gebelik ilgili uzman doktorlar tarafından takip edilmelidir.Astım atakları uygun şekilde, zamanında tedavi edilmelidir ; çünkü anne rahminde bebeğin büyüyebilmek için oksijene ihtiyacı vardır.

Gebelik süresince doğru tedavi uygulanırsa astım anne ve bebek sağlığını olumsuz etkilemez. Ancak hekimin belirleyeceği ilaçlar kullanılmazsa, düzenli kontrollere gidilmezse, sigara gibi astımı kötüleştiren faktörlerden uzak kalınmazsa olumsuz durumlarla karşı karşıya kalınabilir.Örneğin; düşük, erken doğum, bebekte gelişme geriliği gibi durumlar olabilir.

Gebelikte iyi kontrol edilemeyen astımın ne gibi etkileri olabilir?
- Erken doğum
- Prematürite
- Tansiyon yüksekliği
- Bebekte perinatal ölüm riski artar.

Gebelik süresince astım etkin bir şekilde kontrol altında tutulursa, doğum sırasında genellikle bir sorunla karşılaşılmaz .
Tedavide amaçlar: Astımı tetikleyen faktörler ve allerjenlerden kaçınmak, hasta eğitimi, annenin solunum fonksiyonlarının ve fetusun sıkı takibi, ilaç tedavisidir. Gebelikte daha çok inhaler ilaçlar tercih edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder